طرح های جامع فولادی به دور از مطالعات کارشناسی
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد ؛ بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و سرمایه گذاری های انجام شده قرار است ظرفیت تولید فولاد کشور به بالای 55 میلیون تن برسد. البته وزیر صنعت و معدن از فولادسازان کشور و فعالان این صنعت خواسته که  تمام تلاش خود را به کار گیرند و تا سال 1404 ظرفیت فولاد آلیاژی کشور را به 60 میلیون تن برسانند.
رئیس خانه صنعت و معدن جوانان در رابطه با همیین موضوع بیان کرد : در صورتی که طرح جامع فولادی به درستی در کشور اجرایی شود و مطالعات دقیقی بر روی اجرای آن صورت بگیرد ، می تواند اشتغالزایی گسترده ای را به همراه داشته باشند. علی صدری در ادامه افزود : اگر طرح های جامع فولادی در کشور به درستی اجرایی میشد ، ما اکنون شاهد معضلات گسترده در بخش صنعت فولادنبودیم. به گفته ی علی صدری ؛ اکنون یکی از مشکلات اصلی اجرای طرح جامع مربوط به عدم وجود مطالعات کارشناسی بر روی طرح ها است. تصمیمات غیر کارشناسی باعث ایجاد تفکری مبنی بر احداث کارخانه ی فولاد در کنار معادن سنگ آهن شده است. همین اقدام ، بحران اساسی آب را در مناطق مرکزی ایجاد کرده است . مشکلات آب بر روی کار فولادسازان تأثیر می گذارد  و باعث ایجاد بحران در صنعت فولاد میشود . همین امر متقابلاً اثر خود را بر قیمت فولاد آلیاژی نیز میگذارد.

وی در ادامه بیان کرد : طرح جامع فولادی در اوایل دهه 80 نوشته شد که کار با ارزشی بود ولی حتی با وجود  نقشه ی درستِ راه  ، فشارهای موجود در این طرح میتواند بر روی تصمیمات کارشناسان تأثیر بگذارد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: